“With seductive vocal potential and great intensity, guest soprano Elizabeth Llewellyn beguiled.” -Die Glocke
“Elizabeth Llewellyn chose Theater Bielefeld for her role debut as Aida…and she has given a gift to the theatre! For her interpretation of this role was highly expressive, touching, and vocally of the very highest quality. She was at the centre of this production at all times, even when she had nothing to sing. Her gestures, her body language, were always like a mirror of her interpretation of Aida. Her solo scenes were sung in a grand and penetrating manner, outstanding in the ensembles. The way she used vocal means to express the feelings of the Aida was an experience. A really great debut as Aida, for which she was celebrated by the opening night audience with ovations. BRAVO!”
— Das Opernmagazin
“Elizabeth Llewellyn, daughter of Jamaican parents, gave an Aida of enormous dramatic urgency….The highly dramatic British soprano effortlessly outshines the concentrated sound of the choir and orchestra, and has a poignant vocabulary of lamentation – an ideal piece of casting for this Bielefeld staging.”
— Neue Westfalischer
“Elizabeth Llewellyn also succeeds in the title role. Her Aida is initially fearful, uncertain. She is back and forth, torn between her father and her lover. Then she increases to a touching certainty of death, and Llewellyn masters the part with finely graduated soprano that flourishes up to a great fortissimo”.
— Theaterpur
“Jamaican-British singer Elizabeth Llewellyn as a guest, who just debuted as Bess in Gershwin’s opera at the New York Met, sings and plays such a heartbreakingly expressive Aida that it casts a spell on everyone.”
—Westfalischer Anzeiger
“…the great Elizabeth Llewellyn, who has just hurried from her New York debut at the Met to Germany succeeds as an Aida bringing her innermost feelings out. Her soprano has tremendous power and size, but she also masters the delicate, heart-breaking singing.”
— Westfallen Blatt
“Elizabeth Llewellyn hatte sich das Theater Bielefeld für ihr Rollendebüt als Aida ausgesucht. Und sie hat damit dem Theater ein Geschenk gemacht. Denn ihre Interpretation dieser Partie war in höchstem Maße ausdrucksvoll, berührend, und gesanglich von allererster Güte. Sie war zu jeder Zeit Mittelpunkt dieser Inszenierung, selbst dann, wenn sie nichts zu singen hatte. Ihre Gestik, ihre Körpersprache, waren immer wie ein Spiegel ihrer Interpretation der Aida. Großartig und eindringlich gesungen ihre Soloszenen, überragend in den Ensembles. Wie sie mit stimmlichen Mitteln den Gefühlen der Aida Ausdruck verlieh war ein Erlebnis. Ein wirklich großartiges Debüt als Aida, für das sie vom Premierenpublikum mit Ovationen gefeiert wurde. BRAVO!”
— Das Opernmagazin
“Elizabeth Llewellyn, Tochter jamaikanischer Eltern, gab eine Aida von enormer dramatischer Dringlichkeit. Fast hat man das Gefühl, eine dem Elend und der Erniedrigung verfallenen Protagonistin aus “Onkel Tom’s Hütte” zu begegnen. Die hochdramatische britische Sopranistin überstrahlt mühelos den geballten Klangapparat von Chor und Orchester, verfügt über ergreifende Vokabeln der Klage – eine Idealbesetzung der Bielefelder Inszenierung.”
— Neue Westfälischer